AUDIOVISUAL COMMUNICATION IN CULTURAL SPACES

Autores

  • Joel Felipe Guindani Universidade Federal de Santa Maria
  • Priscila Bicca Urach Centro Universitário Internacional
  • Eloísa Sampaio Universidade Federal do Paraná

DOI:

https://doi.org/10.25112/bcij.v2i1.2922

Palavras-chave:

Audiovisual Communication, Information, Creative Industry, Culture, ACB

Resumo

This paper aims to reflect on the relationship between audiovisual communication and cultural spaces, specifically the Cultural Association of Bossoroca (ACB), located in the border region of Missões, in the town of Bossoroca. Theoretically, it proposes the elucidation of the notion of audiovisual communication related to the management of information in the context of digitalization and technological virtualization and as a communication process of the Creative Industry. As a methodology, this paper makes use of digital media observation, collection, and qualitative analysis. The field research starts from the observation and mapping of communication platforms and contents of the ACB, and ends by pondering audiovisual as an important communication process to the management of cultural spaces.

Biografia do Autor

Joel Felipe Guindani, Universidade Federal de Santa Maria

Doutor em Comunicação e Informação pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (Porto Alegre/Brasil). Docente Adjunto na Universidade Federal de Santa Maria (Santa Maria/Brasil). Email: joel.guindani@ufsm.br

Priscila Bicca Urach, Centro Universitário Internacional

Pós-graduada em Administração e Marketing pelo Centro Universitário Internacional (São Borja/Brasil). Email: priscila.urach@cvale.com.br

Eloísa Sampaio, Universidade Federal do Paraná

Graduada em Tecnologia em Produção Cênica pela Universidade Federal do Paraná (Curitiba/Brasil). Email: eloisasampaio1@gmail.com

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Publicado

2022-02-23