Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Search
Register
Login
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 2 (2022): Julho / Dezembro - Literacia digital em contextos educativos
Vol. 2 (2022): Julho / Dezembro - Literacia digital em contextos educativos
Published:
2022-08-22
Expediente/Editorial
EXPEDIENTE
Mauricio Barth
PDF (Português (Brasil))
EDITORIAL
Debora Nice Ferrari Barbosa, Patricia Brandalise Scherer Bassani
PDF (Português (Brasil))
Dossiê
O USO DA TECNOLOGIA E NOMOFOBIA EM ESTUDANTES UNIVERSITÁRIOS
João Gabriel Modesto, Giovanna Araújo Fonseca, Geisianny Pereira de Sousa
6-20
PDF (Português (Brasil))
COMPARATIVE ANALYSIS OF THE FLIPPED CLASSROOM MODEL IN THE FACE-TO-FACE AND ONLINE CONTEXT
Teresa Ribeirinha, Regina Alves, Bento Silva Duarte
21-48
PDF (Português (Brasil))
AUTORREGULACIÓN EN EL APRENDIZAJE DE ESTUDIANTES Y SU RELACIÓN CON RENDIMIENTO ACADÉMICO
Angélica Vera Sagredo
49-68
PDF (Português (Brasil))
How to structure a knowledge-sharing process based on different configurations of time and space dimensions:
:a digital literacy perspective
Sergio Evangelista Silva, Renan Almeida de Oliveira, Wagner Ragi Curi Filho
69-88
PDF (Português (Brasil))
EDUCATION TOWARDS LITERACY AND DIGITAL CITIZENSHIP OF YOUNG PEOPLE: BEYOND BEING ONLINE
Angélica Monteiro, Elsa Guedes Teixeira, Carlinda Leite, Rita Barros, Preciosa Fernandes, Filipa Soares
89-107
PDF (Português (Brasil))
Evaluación de competencias históricas y habilidades blandas mediante un cortometraje sobre la Revolución Mexicana construido por futuros historiadores
Humberto Andrés Álvarez Sepúlveda; Kabir González Arévalo
108-135
PDF (Português (Brasil))
IMPLEMENTATION OF A MIXED DESIGN FOR THE DEVELOPMENT OF A PERMAMENTED TRAINING PLAN FOR PHYSICAL EDUCATION TEACHERS
David Macías García, Ignacio González López
136-157
PDF (Português (Brasil))
APRENDIZAJE COLABORATIVO EN LÍNEA: FACTORES DE ÉXITO PARA SU EFECTIVIDAD
Madeleine Palacios-Núñez, Angel Deroncele-Acosta, Félix Fernando Goñi Cruz
158-179
PDF (Português (Brasil))
Xenophobic attitudes and representations in Social Media during Covid-19 pandemic in India
Grace Maria Jochan, Rituparna Chakraborty, Aditi Arur
180-195
PDF (Português (Brasil))
CURADORIA E BRICOLAGEM: COMPETÊNCIAS DO LETRAMENTO DIGITAL
Jose Armando Valente
196-219
PDF (Português (Brasil))
A ETNOFÍSICA NAS PESQUISAS ACADÊMICAS
Vladimir Félix dos Santos, Zulma Elizabete de Freitas Madruga
220-235
PDF (Português (Brasil))
Artigos Livres
EDUCATION AND TECHNOLOGY: the access of low-income students to learning during the pandemic
Tauana Cherutti, Dinora Zucchetti
236-257
PDF (Português (Brasil))
TECNOLOGÍA BLOCKCHAIN: DESAFÍOS PRESENTES Y FUTUROS EN SU APLICACIÓN
Pedro Baena-Luna; Esther García-Río
258-273
PDF (Português (Brasil))
THE USE OF LEARNING AND KNOWLEDGE TECHNOLOGIES IN ARITHMETIC CALCULATION TASKS IN ELEMENTARY EDUCATION
María del Rosario Rodríguez Cubillo, Hector del Castillo Fernández, Blanca Arteaga-Martínez
274-295
PDF (Português (Brasil))
IDENTIDAD CURRICULAR DOCENTE: EL COMPONENTE CURRICULAR EN LA IDENTIDAD DEL PROFESORADO UNIVERSITARIO
Maite Otondo Briceño, Susana Escobar Retamal
296-314
PDF (Português (Brasil))
FORMAÇÕES POLÍTICAS DE MULHERES TRANSGÊNERAS: CAMINHOS PARA A CONSTRUÇÃO DE UMA CIDADANIA TRANSCOMUNICATIVA
Paulo Júnior Melo da Luz, Jiani Adriana Bonin
317-338
PDF (Português (Brasil))
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Make a Submission
Make a Submission